110 کشته و42 زخمی؛ تلفات سنگین طالبان در غرب کشور

زون غرب: دوشنبه 29عقرب1396 / 20نومبر2017

arteshطی سه شبانه روز اخیر دست کم 110طالب مسلح در غرب کشور کشته و 42 تن دیگر زخمی شده اند.

همچنان شماری از سربازان قوای دولتی نیز در حملات مختلف طالبان کشته و یا زخمی شده اند.

مقامات محلی در ولایت هرات از کشته شدن 75 طالب مسلح و زخمی شدن 25 تن دیگر شان در جریان عملیات مشترک قوای دولتی در مربوطات ولسوالی شیندند این ولایت هرات خبر میدهند.جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات میگوید که این تعداد طالبان در ادامه عملیات «عزم خالد» که از چند روز به اینسودر ولسوالی شیندند این ولایت راه اندازی شده کشته وزخمی شده اند.

سخنگوی والی هرات میگوید که این عملیات در قریه های سرایک، میرحیدر، ده علی بیک، ده نو، ده پهلوان و عزیزآباد شیندند با حضور نیروهای ارتش ملی، پولیس ملی، امنیت ملی، قطعه خاص پولس و پولیس سرحدی در حال اجرا می‌باشد.

به بیان آقای فرهاد، عملیات » عزم خالد»  به هدف از بین بردن پناه‌گاه‌های دهشت افگنان تحت رهبری ملا نجیب الله مسئول نظامی طالبان در شیندند راه اندازی شده است که طی آن  شش پناهگاه طالبان در مناطق ملاسیان، گودرسنگچال و جودگردک هدف حملات قوای کماندو و حملات هوایی قرار گرفته و از بین برده شده است.

او گفت که چند تن از فرماندهان تحت امر ملا عبدالصمد، والی نام نهاد طالبان برای هرات نیز در این عملیات از بین رفته اند.

هرچند گفته هایی وجود دارد که در این درگیری ها به نیروهای دولتی و افراد ملکی نیز تلفاتی وارد شده است اما سخنگوی والی هرات میگوید که تاکنون در این مورد برایش گزارشی نرسیده است.

و اما در ولایت بادغیس نیز حملات تهاجمی طالبان از سوی قوای دولتی عقب زده شده و تلفاتی نیز به این گروه وارد شده است.

در جریان عملیات تصفیوی قوای دولتی که از سه روز به اینسو در ولسوالی قادس ولایت بادغیس جریان دارد تا کنون یازده‌تن از طالبان‌مسلح کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

جنرال عبدالروف تاج فرمانده پولیس بادغیس میگوید که این عملیات به‌هدف پاک‌سازی کامل لانه‌های هراس‌افگنان در ولسوالی قادس بادغیس راه‌اندازی شده است. وی میگوید که در این عملیات چهار تن از سربازان افغان نیز زخمی شده و یک موتر رنجر و یک تانک هاموی قوای دولتی نیز به دست طالبان افتاده است.

در عین حال شب گذشته گروهی از طالبان مسلح به قصد تصرف پاسگاه های امنیتی در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس حملاتی را سازماندهی کرده بودند که با مقاومت قوای امنیتی برابر شده و در نتیجه هشت طالب مسلح کشته شدند.

در این واقعه یک سرباز ارتش ملی نیز جان باخته و دوتن دیگر زخمی شده اند.

عبدالروف تاج فرمانده پولیس بادغیس می‌گوید شب‌گذشته طالبان‌مسلح بالای پوسته‌های امنیتی در منطقه‌ای آکازایی ولسوالی بالامرغاب حمله کرده و درگیری چندین ساعته آغاز شد.

در همین حال در ولایت فراه نیز شب گذشته طالبان متحمل تلفات سنگین شده اند.

اقبال باهر سخنگوی پولیس فراه میگوید که شب گذشته نبرد شدید میان قوای دولتی و طالبان در منطقه شمالگاه در حومه شهر فراه صورت گرفت که طی آن دست‌کم 16 طالب‌مسلح کشته و 13 تن دیگر زخمی شده اند.

باهر اضافه کرده که در این نبرد به نیروهای افغان آسیب نرسیده اما در انفجار ماین کنار جاده ای،  دو سرباز ارتش جان باخته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

گروه طالبان نیز در وبسایت خود از انجام چندین حمله بر مواضع قوای دولتی یادآور شده اند و وقوع این درگیری ها را پذیرفته اند.

گزارش: سادات

 

بیان دیدگاه