بی توجهی نهاد های مدافع حقوق بشری به یک طفل معلول و بی سرنوشت در شهر هرات.

نیوز ویم – هرات:
خبری دردناک:
teflبه گزارش پایگاه خبری نیوز ویم ؛ ده روز قبل پرسونل هرات آمبولانس یک طفل 10 ساله را به گمان اینکه بیمار است ویا حادثه ترافیکی برایش اتفاق افتاده را از کنار سرک به شفاخانه حوزوی منتقل کرده اند.
اما داکتران پس از معاینه متوجه شدند که این طفل حادثه نکرده بلکه مشکل عقلی دارد.

داکتر محمد عارف جلالی سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات میگوید که اهتمامات لازم برای این کودک گرفته شد ؛ اما او بیماری قابل تداوی نداشته و مشکل عقلی وی به زمان ولادتش بر میگردد.

آقای جلالی میگوید که این طفل صحبت کرده نمیتواند وهویت آن مشخص نیست؛ و احتمالا توسط اقاریش در کنار سرک رها گردیده است.
سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات میگوید که ده روز این ماجرا میگذرد و طی این مدت آنها بار ها با تماس و ارسال مکتوب های رسمی از طریق ریاست صحت عامه و مسئولین شفاخانه به ارگان های کار امور اجتماعی شهدا ومعلولین ، ریاست هلال احمر؛ نهاد های حقوق بشری وبعضی نهاد های دیگر حامی اطفال داشتند؛ تا کنون هیچ گونه توجهی به این طفل بی سرنوشت صورت نگرفته است.

پایگاه خبری نیوز ویم این موضوع را با سید عبدالقادر رحیمی رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر در هرات مطرح نمود.
رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر هرات میگوید که موضوع را به اداره سره میاشت نهادی که در قسمتی از فعالیت هایش به اینگونه افراد نیز رسیدگی میشود در میان گذاشتند؛ اما این نهاد نیز در حال حاضر ظرفیت پذیرش این کودک را ندارد.
به گفته آقای رحیمی؛ آنها دو روز قبل مکتوبی را به مقام ولایت ارسال و در آن خواهان توجه و رسیدگی جدی به این کودک شده اند؛ اما تا کنون پاسخی دریافت نکرده اند.
خبرنگار نیوز ویم مشکل این کودک را با ریاست کار و امور اجتماعی هرات نیز شریک ساخت؛ اما آقای عبدالقیوم افغان رئیس این نهاد دولتی میگوید که اداره شان در بخش نگهداری افراد دارای مشکلات روانی وعقلی هیچ امکاناتی نداشته و کمکی به این کودک کرده نمیتواند.
سوال اینجاست که سرنوشت این کودک چه میشود؟
در حالیکه مسئولین در بیمارستان میگویند که این مرکز فقط برای تداوی بیماران است و جایی برای نگهداری افراد نیست؛ پس آیا این کودک را دوباره باید به کنار جاده رها کنند؟
و سوال اساسی اینکه !
آیا در ولایت هرات با توجه به ملیون ها دالر کمک های خارجی و داخلی ؛ هنوز هیچ نهادی که ظرفیت نگهداری بیماران دارای مشکلات عقلی و روانی داشته باشند؛ وجود ندارد؟

قابل ذکر است که چند سال پیش نیز یک کودک دارای مشکل عقلی با همین مشخصات به بیمارستان هرات منتقل و در انجا بی سرنوشت رها گردیده بود.
در ان زمان نیز داکتران مدعی بودند که با سپری شدن نزدیک به یک ماه ؛ هیچ نهادی به داد این کودک نرسیده بود.

و شاید این کودک تنها کودکی نباشد که اینگونه بی سرنوشت ؛ بازهم در کنار سرک رها گردد.

@NewsVim

بیان دیدگاه